سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / مراسم رونمایی اپلیکیشین نبا و 7 زبان جدید ویکی شیعه

حوزه/ معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ویکی شیعه در حال تبادل با مراکز پاسخ گویی به سوالات دینی می باشد که در نتیجه موجب هم‌افزایی و فعالیت مفید این مراکز در حوزه داخلی و خارجی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام‌والمسلمین مهدی فرمانیان معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم رونمایی از آثار جدید مجمع جهانی اهل بیت(ع)، که امروز در سالن همایش های مجمع در قم برگزار شد در سخنانی بیان داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحول و همچنین تأکید دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، رویکردی جدید مبنی بر فعالیت های ستادی آغاز شده است.

وی افزود: در این راستا تلاش کردیم تألیف آثار را به جای ترجمه در اولویت قرار دهیم و از چاپ داخلی به سمت چاپ بین المللی در کشورهای دیگر کوچ کنیم.

حجت الاسلام‌والمسلمین فرمانیان ادامه داد: ویکی شیعه در حال تبادل با مراکز پاسخ گویی به سوالات دینی می باشد که در نتیجه موجب هم‌افزایی و فعالیت مفید این مراکز در حوزه داخلی و خارجی خواهد شد.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: در زمینه شناخت وضعیت شیعیان دنیا دچار فقر اطلاعاتی هستیم و در تلاش داریم تا وضعیت شناسی جامع و کاملی را انجام دهیم.

وی گفت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) آماده همکاری با هر پژوهشگری است که بتواند در این زمینه اطلاعات مفید ارائه دهد و این امر مهم را محقق گرداند.

حجت الاسلام فکری نماینده گروه پاسخ به سوالات و شبهات معاونت علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز در این مراسم بیان کرد: حضرت علی (ع) پیرامون شبهه چنین فرمودند" شبهه از این جهت شبهه نامیده شده که شباهت به حق دارد"؛ الحمدلله مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مسیر پاسخگویی به شبهات و جهاد تبیین حرکت می کند.

وی اظهار داشت: حادثه ای که اخیرا در کشور رخ داد، نتیجه نارسایی حق و عدم تبیین بود به طوری که طرفین نمی توانستند درک متقابلی از ذهنیت و باورهای هم داشته باشند؛ با توجه به این مسئله، اهمیت جهاد تبیین نیز دو چندان می شود.

حجت الاسلام فکری ادامه داد: در واقعه جنگ جمل نیز جوانی خدمت علی(ع) آمد و طرفین جنگ را از نزدیکان و یاران پیامبر اکرم(ص) معرفی کرد و امر بر او مشتبه شده بود که در نهایت چه کسی حق است؛ علی(ع) نیز معیاری را برای آن جوان مطرح کردند و فرمودند" سرت را بالا بگیر و حق را بشناس سپس طرفدار حقیقت را خواهی شناخت".

دکتر نباتیان نماینده گروه مطالعات راهبردی معاونت علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز در این مراسم گفت: با توجه به رسالت مجمع در تبیین و انتشار معارف ائمه اطهار(ع)، گروه مطالعات راهبردی به همت آیت الله «اختری» و دکتر «لکزایی» تشکیل شد.

وی افزود: این گروه با هدف شناخت جامعه هدف برای انتشار معارف اهل بیت(ع) در سراسر دنیا تشکیل شد تا شرایط مردم هر منطقه را بررسی کند و طرح متناسب با آن ارائه دهد.

نباتیان شرایط مردم هر کشور و هر قاره تفاوت دارد و از این جهت اهمیت فعالیت تخصصی در این زمینه حائر اهمیت است؛ در زمینه تولید اثر نیز گروه مطالعات راهبردی توانست اولین کتاب مرتبط با فعالیت های داعش را تدوین و منتشر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha